President

måndag 23 maj 2022

Hej på er!

Stefan Bratt heter jag och har under Rotaryåret 2022-2023 förmånen och äran att återigen få företräda Borlänge Domnarvet som president.
Jag bor i södra Dalarna, i Krylbo men arbetar i Borlänge några dagar i veckan som senior kommunikatör inom Trafikverket.
Jag har varit Rotarymedlem sedan början av 2000-talet och medlem i Domnarsklubben sedan 2011. Under dessa år har jag haft förtroendeuppdrag som bland annat programansvarig och ett antal år som PR-ansvarig. Jag var också president under Rotaryåret 2017-2018 samt 2021-2022.

Jag känner att vår klubb efter att varit lite pandemilamslagna, liksom många andra klubbar, har fått ny luft under vingarna. Vi har ett mycket bra program fastställt för våra lunchmöten med finbesök av bland andra Dalarnas egen skiddrottning, Maja Dahlqvist. Stor eloge till programkommitténs ordförande, Per-Åke Hall och hans medarbetare i kommittén för arbetet med att presentera ett mycket attraktivt program för våra lunchmöten.

I vår klubb har styrelsen, på min inrådan, bestämt och jag är ganska säker på att de flesta, för att inte säga alla medlemmar, ställer upp på styrelsens ambition att - vi ska ha kul!

Allt det formella som Rotary i sina stunder kräver ska vi naturligtvis också hantera i en vettig ordning men vi ska också tillåta oss att ta ut svängarna lite och sprida en glädje inom vår klubb. Därför har vi fattat beslutet att som ett av klubbens verksamhetsmål ha minst tre skratt under varje klubbmöte. Hittills har vi nått detta mål med råge...

Efter att ha varit en klubb som haft stora utmaningar med bland annat ett energikrävande byte av lokal, ett ganska stort tapp av medlemmar, upplever jag att klubben har kommit en god väg upp i backen. Vi har hittills bra nivå på deltagandet i våra lunchmöten och jag är tämligen säker på att när informationen kommer ut mer till fler medlemmar kommer också antalet lunchbesök att öka.
Nu åker vi!