Nu kööör vi!

måndag 29 augusti 2022

Stefan Bratt

Nu kööör vi!

Måhända var det den sista varma och sköna sommardagen som jag upplevde på Gävles golfbana i lördags. I dag strilar regnet ned från en gråmulen himmel och detta ger mig en klar tanke – dags att starta årets Rotaryår på allvar! Vi drar också igång på allra bästa sätt med en försenad stipendieutdelning.

Observera att för första gången på många år genomför vi, som en engångsföreteelse lunchmötet på en onsdag.

Så boka nu in onsdag denna vecka, den 31 augusti och kom till Domnarvsgården då vi ska prisa två lovande skididrottare. Och du, en överraskning väntar för både dig och stipendiaterna.

Förra året skrev jag i mitt enkla välkomstbrev till dig, bästa medlem, att det var en ”ny sheriff i sta’n”. Ett talesätt som denna gång inte är gångbart då sheriffen inte är ny utan ni får stå ut med undertecknad ytterligare ett år som president och ledare för vår fina klubb.

Detta faktum ger också vid handen att klubben har en viktig utmaning att lösa – vi måste bli fler som deltar i styrelsearbetet!
Redan nu saknar klubben en ordinarie president (tack till Lars-Åke Näslund som lovat att vara ”stand in” tills vidare) samt inte minst viktigt, en kandidat som inkommande president.
Dessa brister har styrelsen enats om ska vara huvudpunkten när styrelsen har nästa sammanträde men vi behöver också din hjälp.
Hjälp oss att hitta lämpliga medlemmar som kan axla dessa viktiga roller. Dessutom behöver klubben en ny ordförande för den synnerligen viktiga medlemskommittén efter att Bertil Olsson efter välförättat värv beslutat att kliva av med ålderns rätt.

Jag vet också att Per-Åke Hall och hans kompisar i programkommittén redan nu arbetar frenetiskt med att hitta lika bra och intressanta programpunkter som tidigare år. Även i detta avseende är jag övertygad om att P-Å blir glad för tips om intressanta ämnen/personer som vi kan bjuda in till våra lunchmöten.

Platsen för våra lunchmöte är som vanligt Domnarvsgården och vi startar klockan 1145 men kom gärna någon minut innan så kan du köpa lotter eller mingla lite med andra medlemmar.

Och du, glöm inte att ta men en kompis eller arbetskamrat till våra möten. Hen kanske är intresserad av ett medlemskap?

Vi ses på onsdag klockan 1130 hälsar Stefan Bratt, president Rotaryåret 2022-2023

Bästa Hälsningar/ Regards

Stefan Bratt