Medlemmarna i Borlänge Domnarvets Rotary klubb

tisdag 1 oktober 2019

Gunnar Malm

Då har Rotary året satt igång med många spännande föredrag på våra luncher. Borlänge kommuns presentation kring hur man hanterat utmärkelsen ” Sveriges fulaste stad ” imponerade verkligen förra torsdagen. Höstens program ser också väldigt spännande ut.

Förnärvarande så består klubben av 38 medlemmar en minskning sedan juli 2018 med 7 personer. Medlems rekryteringen är därför det mest prioriterade projektet i klubben. Vi har som mål att få in 5 nya medlemmar till årsmötet den 28 November. Här måste vi alla bidra för att komma med förslag på lämpliga kandidater.

Den 10 oktober kommer distriktsguvernören till vårt ordinarie möte. Jag hoppas att så många som möjligt kan närvara.

Vi har i styrelsen beslutat att ge 5 000 kr till Rotary Foundation under hösten. Där har vi också möjlighet att själv komma med idéer om projekt och ta del av dom pengarna .

Vi ar också bestämt oss för att gå med i RYLA  och vi gör det i samarbete med de andra Borlänge klubbarna. Genom vår medverkan så kan vi delge ungdomar ex ledarerfarenheter etc

Närvaron på sociala medier är också någonting viktigt för klubben och ett arbete pågår för att se hur klubben kan utveckla det. Har du tankar och idéer så hör gärna av dig

Det är också dags att komma med förslag till Rotarys ungdomsstipendier för utlandsstudier.

Den 28 November så har vi årsmöte . Vi behöver förslag på bla inkommande president för perioden 2021/22 samt sekreterare. Om du är intresserad att arbeta i styrelsen så mottager vi tacksamt ditt besked.

Jag hoppas att vi få många välbesökta lunch möten under hösten. Välkommen

Gunnar Malm