Julgåvan 2023

torsdag 7 december 2023

Julgåvan 2023

Vår klubb har ju i några år genomfört projekt Julgåvan där vi samlar in pengar som vi har skänkt till organisationer som gör julen lite bättre för de som inte har det så bra. Kvinnojouren och RIA stugan i Borlänge har varit mottagare varje år. Att pengarna gör nytta har vi fått tydliga återkoppling på. Exempelvis att Kvinnojouren kan köpa julklappar till de barn som gömmer sig där tillsammans med sina mödrar som inte kunnat få med vare sig kontanter eller kort när de flydde hemifrån.
Så nu uppmanar vi alla att skänka en slant men också att kontakta vänner och grannar, företag ni har bra ingång för att vi ska kunna bidra till att göra julen lite trevligare för de som inte har det så bra. Om varje medlem förutom ett eget bidrag kan få ytterligare fyra fem eller fler personer/företag att skänka en slant så blir det en bättre jul för många. Kanske för oss också. (37 medlemmar x 5 kompisar x 200 kr = 37 000 kr, dubbelt upp mot förra året. Absolut ingen omöjlighet) Använd bilden nedan för att aktivera era kontakter. Nu slår vi rekord.
Swish: 1232042943
Bankgiro: 5451-2603
Överlämning av Julgåvan kommer att ske vid lunchmötet torsdag 7 december.